Slik havner du oftere i flytsonen

Slik havner du oftere i flytsonen, og tar treningen din til et nytt nivå!

Du har nok opplevd de dagene hvor alt kjennes så lett, alt for lett. Alle bevegelser eller hva du sier i et jobb møte kjennes «smooth”. Du kjenner at du mestrer det du gjør på det høyeste nivå. Disse dagene kommer ikke så ofte, men når de gjør, da føles alt riktig.

Den siste uken har jeg lest boken «rise of superhuman» av Steven Kotler. Den handler om hvordan man skal oppnå «flytsonen» ved å hacke seg selv og de triggerne som utløser flytsonen bevisst. Jeg ønsker å dele disse triggerne med deg, så les nøye det jeg skriver under, og ta de til deg, bruk de bevisst i trening, jobb eller rett og slett tider hvor du ønsker å havne i flytsonen.

Først er det viktig å vite at det finnes forskjellige triggere, disse er: Psykologiske, miljøbasert, sosiale & kreative.

De psykologiske er; intens fokus på en ting, multi tasking gjør deg bare tregere. Klare mål, utydelige mål gjør at man faller ut av stien. Umiddelbar tilbakemelding. utfordring/evne ratioen, utfordre gradvis det som er over din evne, men ikke høyere.

De miljøbasert er: Store konsekvenser, sansen av et eventyr & sjansen for å feile. Rikt miljø, fjell, skoger, eller ulent terreng hvor du ikke vet hva som kommer. Total fysisk tilstedeværelse.

De Sosiale er: Seriøs konsentrasjon, på deg og laget. Delte klare mål, alene er man sterk, sammen er man uslåelig. God kommunikasjon, god lytting og leding. å være kjent med de andre menneskene, alle må være på samme side. Lik deltagelse og nivå. å oppleve fare og muligheten for å feile som et lag. En følelse av kontroll, at alle i laget er fornøyde med sin oppgave. Alltid si ja, vær åpen for nye ideer fra ditt team.

De kreative er: Mønster gjenkjenning, hjernen evne til å bryte ned mønstre og skape nye ideer og metoder med nye mønstre. Å ta en en sjanse, selv om det er fare.

Hvis du fant det jeg skrev her verdifullt, legg gjerne igjen en kommentar eller tagg en venn i innlegget som selv har behov for å lese dette.

By | 2017-09-25T06:57:28+00:00 May 12th, 2015|Fitness, Health|0 Comments

Leave A Comment